Plaatsen worden niet gevonden

ALs ik een plaats intyp bijvoorbeeld ‘Groningen’ geeft u een straatnaam in met Groningen bij mij in de buurt. Ook invullen van postcode of gehele adresgegevens helpt niet.
Hoe kan dit?

Enkel een plaatsnaam of postcode kan soms vreemde resultaten geven, omdat deze verschillend begrepen kunnen worden door de geocoding services. Maar met gehele adresgegevens moet normaal gesproken het adres juist gevonden worden.

Kan je dit adres hier delen of per email doorsturen naar info@routexl.com? Dan kunnen we nagaan waar het probleem precies ontstaat.

Verder kan je experimenteren met de instellingen voor geocoding en adrestoevoeging bij de knop “Opties”. Kies bijvoorbeeld voor “Google” en “Nederland”. Deze instellingen kan je daarna testen met het zoekveld linksboven. Als je een deel van het adres intypt en even wacht, verschijnt een lijst met zoekresultaten.

Check eens welke instellingen je collega heeft staan bij de knop “Opties”, voor geocoding, adrestoevoeging en -controle. Als die dezelfde instellingen heeft, dan klopt er iets niet, maar ik vermoed dat die bij je collega anders staan ingevuld.

Wij zoeken geen adressen, dan laten we doen door de geocoding services. Die kunnen struikelen over de vorm van de invoer. Ik raad je ook aan om het adres zoveel mogelijk in dit standaardformaat in te voeren:

, ,

Bedankt voor de snelle reactie. Dit probleem is opgelost: Bij toevoeging adressen stond 3941 Utrecht? Nadat ik dit heb ingevuld worden de plaatsen weer correct gevonden!

Nog een andere vraag, we hebben een programma laten schrijven die onze webshop in Magento koppelt met RouteXL. Nu vindt u soms niet alle adressen, bijvoorbeeld route in bijlage. Op de computer van 1 van mijn collega’s wordt deze route wel gevonden?? In de adreslijst staan de adressen wel? Maar op het kaartje staan de adressen op bijna dezelfde plek als waar wij ons bevinden?