PHP api connector

Hallo, 

Ik heb de PHP api connector van jullie gedownload en krijg volgens het voorbeeld de volgende output te zien in de browser: 

stdClass Object ( [id] => 7gfRBi6y [count] => 4 [feasible] => 1 [route] => stdClass Object ( [0] => stdClass Object ( [name] => 1 [arrival] => 0 [distance] => 0 ) [1] => stdClass Object ( [name] => 2 [arrival] => 5 [distance] => 3.9 ) [2] => stdClass Object ( [name] => 3 [arrival] => 93 [distance] => 137.1 ) [3] => stdClass Object ( [name] => 4 [arrival] => 112 [distance] => 160.5 ) ) )

De vraag is eigenlijk, wat moet ik hier precies mee doen…? Hopelijk kunnen jullie me een beetje verder op ‘weg’ helpen… :wink: Alvast bedankt!

Als je dit resultaat krijgt, dan werkt het in ieder geval. Je kunt nu je eigen locaties doorsturen en de API zet ze dan in de snelste volgorde om aan te rijden.

Welke input nodig is, en wat de output velden betekenen, kan je nalezen op:
https://www.routexl.nl/blog/api/#post-tour

Ik hoop dat je zo een stukje op weg bent geholpen.

Onze API geeft geen kaarten, maar zet slechts de locaties in de snelste volgorde. Als je een routekaart moet hebben, kan je twee dingen doen:

  1. Gebruik niet onze API maar onze deeplink. Je kunt adressen meegeven in de URL, RouteXL zet ze op de kaart en berekent de snelste route. Meer info op:
    http://www.routexl.com/blog/koppelen-met-andere-systemen/

  2. Gebruik onze API om locaties te sorteren en daarna een andere API om een kaart te maken, zoals bijvoorbeeld Google Maps API:
    https://developers.google.com/maps/

Wij kunnen niet zeggen welke de beste is, want dat hangt af van de situatie. Maar als jullie WEBFLEET gebruiken lijkt het logisch om zoveel mogelijk de opties daarvan te benutten.

Dus locaties vanuit de transportplanner sorteren met de RouteXL API, daarna in de gesorteerde volgorde doorsturen naar WEBFLEET en daarvan het kaartmateriaal en dergelijke gebruiken.

Als je toch ook een aparte kaart wilt hebben in de transportplanner, dan zou je een externe API kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld Google Maps maar er zijn alternatieven. Ook daarvoor geldt dat de keuze afhangt van de situatie.

Nee, dat kan niet. Onze API kan geen adressen importeren of geocoderen, en geen routes doorsturen naar WEBFLEET. Dat kan alleen op onze website.

Je kunt onze API wel gebruiken om locaties te sorteren. Je stuurt de locaties op en krijgt dan ze dan in de snelste volgorde retour. That’s it.

Als je adressen wilt importeren/geocoderen, kaarten wilt maken of naar WEBFLEET wilt sturen, dan moet je daarvoor een andere methode gebruiken.

In de deeplink kan je wel venstertijden meegeven als parameters, maar je kunt de optimalisatie niet uitschakelen. De optimalisatie kan je wel uitschakelen bij de knop Opties, maar dat geldt dan voor alle routes.

Voor de venstertijden in de deeplink staat hier een voorbeeld:
https://getsatisfaction.com/routexl/topics/is-it-possible-to-import-times-etc-as-well-as-addresses

Hoi bedankt voor je reactie!

Welke input nodig is en wat ze velden betekenen, begrijp ik, alleen hoe kan ik deze output ‘omzetten’ in een zichtbare routekaart met de door mij opgegeven adressen?

Oke, ik probeer het te begrijpen… De bedoeling is eigenlijk om vanuit een transportplanner (ontwikkeld in PHP), de adressen om te zetten in een geoptimaliseerde route via RouteXL. Vervolgens moet de route geexporteerd worden naar Webfleet (dit lukt inmiddels al). Welke van de 2 opties is in dit geval de beste en waarom dan precies? Alvast bedankt!

Oke… dus met jullie API kan ik het proces (adressen importeren, route vinden, koppelen naar webfleet) automatiseren? Oftewel rechtstreeks vanuit onze transportplanner, zonder tussenkomst van jullie website zelf, naar Webfleet exporteren? Begrijp ik het zo goed?

Kan ik net als in de API ook extra parameters aan de deeplink toevoegen? Dat een adres bijvoorbeeld pas na 17:00 bezocht kan worden, of dat ik bij uitzondering een keer mijn eigen volgorde wil aanhouden ipv de geoptimaliseerde route?

Hier kan ik wel mee verder! Bedankt voor je tijd/geduld :wink: