2 Routes van maximaal 10 stops per dag plannen uit +- 100 adressen

Goedemorgen,

Kan ik meer dan 100 adressen/stops uploaden in RouteXL en hierin aangeven dat het steeds om 2 routes van maximaal 10 adressen/stops (per dag gaat).
Het gaat mij erom, kan RouteXL steeds na invoer van dus 100+ adressen/stops 2 efficiënte routes van maximaal 10 stops hieruit halen? Dat ik bij een upload van 100 adressen dus 2 routes krijg met in totaal 20 stops, gekozen op efficiënt rijden, beiden vanaf hetzelfde begin en eindpunt (magazijn Tilburg) en ik de overgebleven 80 routes voor de vervolgdagen weer kan inplannen.

Is mijn vraag zo duidelijk voor jullie? Alvast bedankt voor een reactie.

Mvg,

David Jehee

Als je bedoelt dat RouteXL van de 100 adressen er 20 moet kiezen om daarvan 2 routes te maken, dan is dat als zodanig niet mogelijk. De routeplanner maakt altijd een route van alle ingevoerde adressen. Je kunt dus wel de 100 adressen verdelen over 10 rondes en daarvan zelf twee kiezen.

Als je kunt uitleggen waarvoor je dit nodig hebt, wat de business logic achter jullie werkwijze is, kunnen we wel meedenken over de aanpak.

Helaas hebben we nog geen capaciteitsrestricties, maar die staan wel op onze wensenlijst.

Een work-around is misschien te proberen op onze test versie:
https://test.routexl.nl

Je kunt daar de standaard bezoekduur ophogen en de maximale duur per ronde instellen, zodanig dat er maar 10 stops op een dag worden gemaakt. Beide instellingen staan bij Opties > Routing

We hebben een magazijn vol  grote producten, meestal ± genoeg voor zo’n 100-150 adressen/leveringen. We kunnen echter per bus maar goederen voor 10 adressen kwijt. Om een goede route/planning te maken zou ik van deze 100-150 adressen dus altijd een efficiente route willen hebben van 10 adressen van de totale mogelijke 100-150, per dag. En dit dan 2 maal omdat we 2 bussen hebben die kunnen rijden.

In afwachting van je reactie.